onsdag 6 april 2011

I - Ready, set, go...

The most wonderful time of the year. Så skulle man kunna sammanfatta den här perioden av året då sommaren står på glänt och solen gör sig påmind för bleka gameare att det finns en omvärld och att de förväntas skapa ett top notch spel till slutet av maj. För det är ju det här, att göra spel, som är grejen med prylen (som Leo hade sagt). 

Carnage, så heter det projektet som jag är involverad i. Efter en och en halv vecka har vi lyckats skapa en hel del, me and my fellow artist members. Planen är att ha tre bilar klara innan veckan är över, och i vårt projekt är bilarna den stora nöten som behöver knäckas. Ska inte säga att resten är en cake walk men det är definitivt mindre risk på de återstående grafiska elementen.

Och arbetsprocessen går bra. Även om vi i ett tidigt skede märkte att 8 timmars arbetsdagar inte skulle vara nog så har vår passion för projektet inte dämpats. Det märks knappt efter arbetsdagen att man suttit i 10 timmar framför en dator och tryckt och haft sig. Varför kan man inte känna detta driv jämnt och ständigt? Då hade man aldrig legat efter i någon kurs.

Nej, nu har jag ödslat för mycket tid på första inlägget. Ska försöka hålla bloggen så uppdaterad som möjligt, men känner jag mig rätt så lär jag glömma bort den om sisådär 2 sekunder. Det är jag i ett nötskal.