torsdag 7 april 2011

II - A sea of maps

Sv:


Tänkte kort innan jag fortsätter med dokumentationen berätta om upplägget för inläggen på bloggen. Antagligen, om jag känner mig väl, så kommer jag vara för trött efter en 10 timmars arbetsdag att analysera och dokumentera direkt efter så jag skriver om den föregående dagen det första jag gör av arbetsdagen.


Så idag handlar det om gårdagen. Börjar närma mig slutet av tunneln när det gäller min bil. Det enda som är kvar är diffusen, det vill säga bilens färg textur, och det ska vara klart idag. I alla fall en version som duger till den 26:e april då vi ska ha spelet klart bortsett från snyggare grafik och sånt. Resterande tid fram till GGC är till för finjustera det befintliga och om jag nu känner att diffusen inte är bra så får jag fixa det efter den 26:e. Vi ligger bra till i planeringen men det finns ju annat som också måste implementeras, så som interface för att nämna en sak.


Screenshot från Max, ser hur diffusen urartar sig. 
/ Screenshot from Max to see how the diffuse is turning out.

Eng:

Before I continue with the documentation I like to take a second telling you about the format of posts on this blog. Probably, if I know myself right, I'll be too tired after a 10 hour day to analyze the workflow of the day right away so i'll start the new day with documenting the previous day when my spirit is high and I am well rested. 

Todays post is about yesterday.  I starting to see the end of the tunnel when it comes to the car i am working with, the Ford Torino look alike. All that is left is the diffuse map, that is the car's color texture, and i have the remaning of this day to finish it. At least a version that is good enough for now cause we have about 2 weeks in making a working title, apart from final versions of the visual content. The remaining time until the GGC is to refine the existing content 

Schedule wise we are ahead of planing but there are other things that also needs to be implemented, such as inteface to mention one thing. Back to work!