torsdag 5 maj 2011

IX - Happy hour

Sv:

Fick en dag på mig att skapa cocktail vapnet, alltså allt från insamlande av referensmaterial till texturering, och det gick nästan vägen. Diffusen vart jag inte nöjd med och hann inte färdigställa den förräns jag tog mig an ett nytt uppdrag. Så Coffa, vår lead artist, fick färdigställa den och resultatet ser ni nedan. Och glas materialet som jag funderade kring blev gjord i 3D S, dels för att vi visste att resultatet skulle bli så mycket snyggare än att normal mappa high polyns form.

Som sagt, har påbörjat nästa uppdrag vilket är att göra en trap, eller rättare sagt en crusher. Har en arbetsvecka, lite drygt, på mig att fixa det för på fredag nästa vecka ska vi vara klar med all art som ska till tryck om vi ska få spelet i god tid innan GGC. Om det nu inte strular med tryckeriet.




Sista renderingen av Molotov cocktail vapnet gjord av C. Akterin
// Latest render of the Molotov cocktail made by C. Akterin

Eng:

Had one whole day in making the Molotov cocktail inspired weapon, and that included everything from gathering reference material to texturing. And I almost held that timeframe. The diffuse map wasn't good enough by the end of the day and I've already moved on to a new assignment so the finish touches on the diffuse map was made by our lead artist Christoffer. 

As I said I've already moved on to a more important and more time consuming duty which is the trap, or to be specific a crusher of some sort. For this I have a week. And then it's off to the printers with all graphic content so that we have the finilized game in time for the GGC. Unless the printers decides to malfunction as usual.