torsdag 12 maj 2011

X - It's a TRAP!

Sv:

Och det var det. 3D modellerandet är slut för denna gång, om vi nu inte får för oss att skapa mer 3D enbart till trailern. Vilket jag betvivlar starkt då det trots allt är ett brädspel vi gör och inte ett digitalt sådant. Och sista uppgiften var som sagt fällan, den obärmhärtiga pressen. Från början var det sagt at tjag hade fram till onsdagen på mig att göra den men då det inte fanns något mer att finjustera så fick jag 1 extra dag på mig att färdigställa den.

Och nästa vecka träder vi in i en ny fas. All grafik är då på tryck och det enda kvar för oss grafiker är att göra en trailer och en film som visar upp vår grafik på en tv-skärm som en showreel. Det blir med andra ord rätt så soft men vi har jobbat på bra i 7 veckor nu så vi är värda lite fritid innan GGC.


Lowpoly utan texturer.
// Lowpoly version of the trap without maps



Fällan med alla texturer (inte färdiga renderingen)
// The trap with all needed maps (not the final render)

Eng:

And that was that. Making 3D models is now a finished chapter, well at least for this GGC. If we don't decied upon making specific 3D models just for the trailer. Which I highly doubt. And as I mentioned in a previous post, the unmercyful trap was my final assignment. From the beginning it was said that I only had to wednesday in making it but as I had nothing else to tune the lead artist gave me one extra day in finilizing it.

Next week we enter a new phase. All graphics  is by then at the printers and the only thing left for us graphic artist is making a trailer. And of course a showreel on which we will display our graphic contet for curious beings. Yes, it will be quite relaxed untill GGC...but we've earned it.