fredag 27 maj 2011

XII - Last trembling hours

Sv:

Det är bara ett par timmar kvar tills GGC kickar igång, och nu är vi helt färdiga med spelet. Det blev mer dramatik än väntat. Vi hade planen klar, skicka in spelet till tryckeriet ett par dagar i förväg så vi i lugn och ro kunde fixa ihop det sista. Vilket var att skruva fast visaren på dashboarden, sortera korten och så vidare. Men när vi hörde av oss till tryckeriet i tisdags, exakt en vecka efter inskickandet av spelet, hade tryckeriet glömt bort oss. Då var inte humöret på topp. Men manskapet på iVisby gjorde sitt jobb och tidigare idag fick vi det tryckta spelet, så det var bara att cruncha. Jag hade ansvaret för att sortera korten, André för brickorna och Christoffer och Joakim skruvade fast visarna på hastighetsmätarna.

Crunchen var som sagt oväntad, fast inte. Något brukar alltid gå snett i sådana här produktioner. Nu är det bara själva konferensen kvar och förhoppningsvis ser besökarna det vi ser i spelet. Potential.

Eng:

It is only a couple of hours left until Gotland Game Conference kicksoff, and now it is safe to say that we are finished and ready for it. There was more drama than expected. We had a plan - send the material to the printers in time so that we in peace could fix the remaining tasks. Which was things like screw the pointer onto the dashboard etcetera. But when we called the printer on tuesday, exactly a week after the submission of material, they had forgotten all about us. The spirit then was not at it's highest. Fortunately the crew at iVisby did there task and earlier today we got the printed version of Carnage. And crunch time could begin. I personally had the task of sorting all ingame cards as it was mixed randomly.

The crunch was unexpected, but really not. Something is bound to go wrong in productions like this. Only thing left is the conference itself. Hopefully the guest at GGC will see what we see in the idea. Potential.