måndag 30 maj 2011

XIII - Great success

Sv: 


Dörrarna till GGC är härmed stängda, för det här året, och nu är det dags att summera hela helgen vilket bara kan beskrivas i ett ord: Succé. Inom gruppen var vi ovissa om Carnage. Inte ur ett kvalitée aspekt för vi la ner mycket blod, svett och tårar för att göra det bästa vi kunde med designen, utan mer hur vi med ett brädspel skulle kunna konkurrera med de andra utställarna som gjorde digitala spel. Vi förstod ju mycket väl i förväg att vårt spel inte var ämnat för den breda publiken, man måste ha ett visst intresse för brädspel och ta sig tid att sätta sig in i mekanikerna. Vilket jury medlemmarna gjorde. Under hela helgen fick vi lovord från bransch folket, och det värmde väldigt mycket när nya speltestare berättade för oss att Carnage inom ett kvalitée aspekt var ett samtalsämne på mässgolvet. En producent pratade om att ta med och visa upp spelet på E3. Vem hade annat att det skulle gå såhär bra? 


Sagt om Carnage under konferensen:


"Men bli inte förvånade om det här spelet kommer på en butikshylla nära dig."
- Oskar Skog, loading.se


"Det var fler som sa att de lätt skulle betala flera hundra för det precis som det såg ut nu och gärna ville ha med det hem. Jag var en av dem."
- Linda Kiby, Paradox Interactive












Eng:


The doors to GGC is hereby closed, for this year that is, and it is time to summerize the weekend which only can  be described in one word: Success. We were uncertain within the group about Carnage. Not from a quality aspect as we did our utterly best to make it as flawless as possible, more how we with a boardgame could compete with the other exhibitors that had made a digital game. We were well aware that Carnage was not a game for a broad crowd, you have to have some intresse for boardgames and the will to spend some time in understanding the mechanics of the game. Which the jury members did. Throughout the weekend we received praises from professionals, and it warmed when new game testers told us that Carnage was a topic of conversation on the exhibition floor. A producer was eager to showcase the game on E3. Who could've guessed that it would go this well?


Said of Carnage during the conference:


"Don't be surprised if this game comes on a store shelf near you."
- Oskar Skog, loading.se


"There were alot of people who said they could easily pay several hundred for it just as it looked now and bring it with them home. I was one of them."
- Linda Kiby, Paradox Interactive